Testy A/B w marketingu to eksperymenty, w których porównuje się dwie lub więcej wersji kampanii marketingowej, aby sprawdzić, która wersja jest bardziej skuteczna w osiąganiu celów biznesowych.

W testach A/B rozpoczyna się od stworzenia dwóch wersji (lub więcej) jednej kampanii, a następnie losowo wybiera się grupę odbiorców, która zobaczy jedną z tych wersji. Następnie porównuje się wyniki i określa, która wersja była bardziej skuteczna w osiągnięciu celów biznesowych, takich jak zwiększenie sprzedaży, konwersji lub zaangażowania klientów. Testy A/B są skutecznym narzędziem w marketingu, pozwalającym na szybkie dostosowanie kampanii do preferencji klientów i poprawienie wyników biznesowych.

Przykład

Jeśli chcesz zwiększyć liczbę kliknięć na stronie internetowej, możesz przeprowadzić test A/B, w którym jedna grupa użytkowników zobaczy pierwotną wersję strony, a druga grupa zobaczy wersję ze zmienionym nagłówkiem lub przyciskiem CTA. Po określonym czasie porównaj wynik i wybierz wariant, który zwiększył liczbę kliknięć.

Strona używa plików cookies do poprawnego działania. Możesz zdecydować, czy zezwalasz na cookies. Polityka prywatności