Strony internetowe są skutecznym sposobem na budowanie wizerunku własnej marki. Wzmacniają one wiarygodność oraz pozwalają zaistnieć w sieci. Jakie wyróżniamy najpopularniejsze rodzaje stron www?
Strony biznesowe
Witryny biznesowe to jedne z najpopularniejszych witryn. Dedykowane są one różnym firmom, które chcą zaprezentować swoje usługi i produkty w sieci. Mogą one przybierać różne formy. Czasami są to zwykłe wizytówki firm zawierające podstawowe informacje o przedsiębiorstwie, ale często spotkać się też można ze stronami biznesowymi oferującymi sprzedaż swoich usług i produktów. Niektóre witryny firmowe umożliwiają również dokonanie rezerwacji, na przykład wizytówki hoteli.
Blogi
Kolejnym popularnym typem strony internetowej jest blog. Polecany on jest wszystkim osobom, które chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi użytkownikami. Blogi umożliwiają publikowanie różnorodnych treści na wybrane tematy. Zazwyczaj skupiają się na jednej tematyce i zawierają mnóstwo artykułów oraz fotografii. Największym zainteresowaniem cieszą się blogi kulinarne i podróżnicze.
Sklepy internetowe
Sklepy internetowe zbliżone są do serwisów biznesowych. Jednak ich głównym celem jest sprzedaż produktów lub nawet usług. Ich struktura zazwyczaj wygląda podobnie. Zawierają krótki opis o firmie oraz katalog oferowanych produktów lub usług, które dodatkowo są szczegółowo opisane. Użytkownicy mogą dokonać szybkich zakupów w sklepach internetowych, bez potrzeby wychodzenia z domu.
Portale informacyjne
Dużą popularnością cieszą się również strony informacyjne, których celem jest dostarczenie odbiorcom najświeższych informacji dotyczących aktualnych wydarzeń z kraju i ze świata. Układ elementów najczęściej jest wielokolumnowy, podzielony na rubryki z nagłówki i zdjęciami, które mają zachęcić czytelników do kliknięcia w artykuł. Wyróżniamy:
- Portal – serwis wielotematyczny, na przykład onet.pl
- Vortal – serwis jednotematyczny, najczęściej poświęcony wąskiej niszy zagadnień
Portfolio
Portfolio to typ wizytówki internetowej, która prezentuje umiejętności i doświadczenie specjalistów, osób publicznych, ale nie tylko. Jest to świetny sposób na promocję również dla freelancerów, jak i wszelkich innych niezależnych podwykonawców. Portfolio zazwyczaj wykorzystywane jest jako wirtualne CV, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych pracodawców. Zazwyczaj zawarte są w nich referencje od byłych klientów czy też linki do kont w mediach społecznościowych.
Przykłady portfolio:
- Witryna grafika komputerowego lub fotografa ślubnego
Strony edukacyjne
Serwisy edukacyjne stale zyskują na popularności. Są to witryny, w których użytkownicy mogą podejmować się różnych kursów online, tworzonych przez ekspertów (przynajmniej w zamyśle). Ich celem jest poprawa edukacji społeczeństwa w wygodny i komfortowy sposób. Wszelkie szkolenia i kursy odbywają się za pośrednictwem serwisów edukacyjnych. Kursant może z nich korzystać z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Zarówno kurs, jak i kończące egzaminy odbywają się w formie elektronicznej. Platformy edukacyjne dedykowane są wszystkim osobom, które chcą rozwijać swoje umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia.
To tylko niektóre przykłady rodzajów stron internetowych. Ich duży wybór umożliwia odpowiednie dopasowanie ich typów do rodzaju prowadzonych działań.