Jakie są rodzaje stron internetowych

Strony internetowe są skutecznym sposobem na budowanie wizerunku własnej marki. Wzmacniają one wiarygodność oraz pozwalają zaistnieć w sieci. Jakie wyróżniamy najpopularniejsze rodzaje stron www?

Strony biznesowe

Witryny biznesowe to jedne z najpopularniejszych witryn. Dedykowane są one różnym firmom, które chcą zaprezentować swoje usługi i produkty w sieci. Mogą one przybierać różne formy. Czasami są to zwykłe wizytówki firm zawierające podstawowe informacje o przedsiębiorstwie, ale często spotkać się też można ze stronami biznesowymi oferującymi sprzedaż swoich usług i produktów. Niektóre witryny firmowe umożliwiają również dokonanie rezerwacji, na przykład wizytówki hoteli.

Blogi

Kolejnym popularnym typem strony internetowej jest blog. Polecany on jest wszystkim osobom, które chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami z innymi użytkownikami. Blogi umożliwiają publikowanie różnorodnych treści na wybrane tematy. Zazwyczaj skupiają się na jednej tematyce i zawierają mnóstwo artykułów oraz fotografii. Największym zainteresowaniem cieszą się blogi kulinarne i podróżnicze.

Sklepy internetowe

Sklepy internetowe zbliżone są do serwisów biznesowych. Jednak ich głównym celem jest sprzedaż produktów lub nawet usług. Ich struktura zazwyczaj wygląda podobnie. Zawierają krótki opis o firmie oraz katalog oferowanych produktów lub usług, które dodatkowo są szczegółowo opisane. Użytkownicy mogą dokonać szybkich zakupów w sklepach internetowych, bez potrzeby wychodzenia z domu.

Portale informacyjne

Dużą popularnością cieszą się również strony informacyjne, których celem jest dostarczenie odbiorcom najświeższych informacji dotyczących aktualnych wydarzeń z kraju i ze świata. Układ elementów najczęściej jest wielokolumnowy, podzielony na rubryki z nagłówki i zdjęciami, które mają zachęcić czytelników do kliknięcia w artykuł. Wyróżniamy:

  • Portal – serwis wielotematyczny, na przykład onet.pl
  • Vortal – serwis jednotematyczny, najczęściej poświęcony wąskiej niszy zagadnień

Portfolio

Portfolio to typ wizytówki internetowej, która prezentuje umiejętności i doświadczenie specjalistów, osób publicznych, ale nie tylko. Jest to świetny sposób na promocję również dla freelancerów, jak i wszelkich innych niezależnych podwykonawców. Portfolio zazwyczaj wykorzystywane jest jako wirtualne CV, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych pracodawców. Zazwyczaj zawarte są w nich referencje od byłych klientów czy też linki do kont w mediach społecznościowych.

Przykłady portfolio:

  • Witryna grafika komputerowego lub fotografa ślubnego

Strony edukacyjne

Serwisy edukacyjne stale zyskują na popularności. Są to witryny, w których użytkownicy mogą podejmować się różnych kursów online, tworzonych przez ekspertów (przynajmniej w zamyśle). Ich celem jest poprawa edukacji społeczeństwa w wygodny i komfortowy sposób. Wszelkie szkolenia i kursy odbywają się za pośrednictwem serwisów edukacyjnych. Kursant może z nich korzystać z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Zarówno kurs, jak i kończące egzaminy odbywają się w formie elektronicznej. Platformy edukacyjne dedykowane są wszystkim osobom, które chcą rozwijać swoje umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia.

 

To tylko niektóre przykłady rodzajów stron internetowych. Ich duży wybór umożliwia odpowiednie dopasowanie ich typów do rodzaju prowadzonych działań.

Strona używa plików cookies do poprawnego działania. Możesz zdecydować, czy zezwalasz na cookies. Polityka prywatności