Tworzenie sklepu internetowego – o czym warto pamiętać

Tworzenie sklepu internetowego to dość skomplikowane zadanie, dlatego powinieneś podzielić to zadanie na mniejsze etapy. Warto poznać najważniejsze kwestie, dzięki którym stworzysz popularny sklep online, przynoszący regularne zyski.

 

5 kluczowych aspektów:

Wymagania formalne

Zanim stworzy się sklep internetowy, należy w pierwszej kolejności zadbać o kwestie formalne. Mowa tutaj przede wszystkim o:

  • zarejestrowaniu firmy – na przykład w formie spółki cywilnej, jednoosobowej działalności gospodarczej;
  • wybraniu formy opodatkowania – najlepiej skorzystać z pomocy biura księgowego, które doradzi, która forma będzie odpowiednia dla danego przedsiębiorstwa;
  • zgłoszeniu ubezpieczenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
  • stworzeniu regulaminu witryny – powinien on być jasny i czytelny dla klientów.

 

Bezpieczeństwo danych klientów

Kolejną bardzo ważną sprawą przy tworzeniu sklepu internetowego jest bezpieczeństwo danych klientów – ich danych personalnych i adresowych, które są przetwarzane przy realizacji zamówień. Chcąc zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, należy pamiętać o:

  • certyfikacie SSL – daje on poczucie bezpieczeństwa, ze względu na to, że połączenie między serwerem a użytkownikiem jest szyfrowane;
  • administratorze bazy danych – jest to osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo danych, które są podawane przez klientów;
  • regularnych aktualizacjach serwera i poprawkach bezpieczeństwa;
  • dopełnieniu obowiązków wynikających z przepisów RODO.

 

Szeroki wybór metod płatności

Szeroki wybór metod płatności jest bardzo pożyteczną rzeczą. Klienci cenią sobie możliwość wyboru dowolnej formy zapłaty za swoje zamówienie. Czują się wtedy docenieni, co wpływa na ich zadowolenie i chętnie dokonują zakupu. Dlatego warto zadbać o to, aby kupujący mogli zdecydować, który sposób będzie dla nich najwygodniejszy, na przykład przelew tradycyjny, szybkie płatności czy też płatność za pobraniem.

 

Atrakcyjna domena

Na rozpoznawalność sklepu internetowego wpływa adres, pod którym się znajduje. Oryginalna i łatwa do zapamiętania nazwa sprawi, że potencjalny klient nie tylko o niej nie zapomni, ale i chętnie odwiedzi sklep z takim adresem strony. Warto postarać się o to, aby domena była prosta, krótka i kojarzyła się z tematyką sprzedawanego asortymentu.

 

Responsywna strona

Coraz więcej klientów przegląda internet z urządzeń mobilnych. Dlatego warto zadbać o responsywność swojej witryny. Bez tego użytkownicy nie będą mogli poprawnie przejrzeć oferowanych produktów na swoich smartfonach lub tabletach. Nieresponsywna witryna będzie między innymi wolniej działać, błędnie się wyświetlać, błędnie nawigować do poszczególnych podstron i uniemożliwiać szybkie zamknięcie niechcianych okienek. Wszystko to zniechęca klientów, przez co opuszczają oni stronę WWW i najczęściej udają się do konkurencji.

 

Budując biznes e-commerce, w którym fundamentem jest własny sklep internetowy, warto pamiętać o wspomnianych tutaj najważniejszych kwestiach. Ich zastosowanie z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój firmy.

Strona używa plików cookies do poprawnego działania. Możesz zdecydować, czy zezwalasz na cookies. Polityka prywatności