Narzędzia do słów kluczowych pozwalają umiejętnie opracować strategię treści na stronie internetowej. Niektóre z nich są bardzo proste, inne – mocno rozbudowane, przy czym ta druga cecha nie zawsze bywa zaletą (np. dla mało zaawansowanych w temacie użytkowników). Na jakie rozwiązania warto zatem zwrócić uwagę?
Które będą lepsze dla osób rozpoczynających przygodę z SEO, a które dla profesjonalistów? Odpowiadamy.
Google Ads Keyword Planner
Jednym z najpopularniejszych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych jest Google Ads Keyword Planner. Jego ogromnym atutem jest to, że nie trzeba za nie płacić, a do tego jest ono zintegrowane z Google Ads. Jedynym warunkiem, aby z niego korzystać, jest założenie konta w tym systemie. Ważne jest również to, że nie musisz inwestować w żadne reklamy (we wspomnianym Google Ads), aby móc znaleźć w nim odpowiednie frazy, które możesz wykorzystać na różne sposoby.
Answer the Public
Interesującym narzędziem, które zdecydowanie warto wypróbować, jest Answer the Public. Prezentuje ono słowa kluczowe w formie efektownej, rozbudowanej wizualizacji, którą z powodzeniem można wykorzystywać np. w rozmaitych prezentacjach. Pozwala ono też znaleźć różne, związane z frazami pytania, które mogą Ci się przydać np. podczas pisania artykułu na określony temat.
Ubersuggest
To kolejne proste i przyjemne w użytkowaniu narzędzie. Wystarczy wpisać w odpowiednim miejscu słowo bazowe, aby uzyskać propozycje różnych fraz, wraz z liczbą ich wyszukiwań, konkurencyjnością oraz ostatnimi trendami. Jeśli chcesz korzystać z Ubersuggest w sposób darmowy, możesz wyszukiwać maksymalnie 3 razy dziennie. Wersja płatna jest dostępna w kilku różnych pakietach – dobra wiadomość jest taka, że nie są one zbyt drogie.
Keyword Tool
Szukasz darmowego narzędzia do słów kluczowych? Jeśli tak, możesz skorzystać również z Keyword Toola. W bezpłatnym wariancie wyświetla on aż do 750 fraz dla każdego wyszukiwanego hasła. Na pierwszym planie eksponuje te najistotniejsze i prezentuje je w formie przyjaznego interfejsu. Co więcej, są to nie tylko frazy wyszukiwane w Google, ale również na takich platformach, jak YouTube, Bing, eBay, Amazon, Google Play czy nawet Instagram. Ważne jest również to, że owo narzędzie to nie wymaga zakładania konta.
SEMRush
Jest to narzędzie płatne, ale zapewnia szereg przydatnych funkcji. Warto w nie zainwestować zwłaszcza wtedy, gdy potrzebujesz bardziej rozbudowanej platformy do SEO. Pozwala ono podejrzeć nie tylko frazy z dużym potencjałem, ale również to, z jakich słów kluczowych korzystają Twoi konkurenci. Uwzględnia ono też często zadawane pytania oraz popularne odmiany konkretnych fraz. Oferuje ono także narzędzia związane z analityką ruchu.
Google Search Console
Google Search Console to rozwiązanie, które może Ci dostarczyć wielu istotnych informacji. Nie pomoże Ci zbadać nowych, potencjalnych słów kluczowych, ale przedstawi Ci te frazy, z których korzystają osoby trafiające na Twoją stronę internetową. To z kolei może Ci pomóc w dalszej optymalizacji oraz rozwijaniu obecnych zasobów. Przykładowo, na tej podstawie będziesz w stanie poprawić niektóre słowa kluczowe, a to z kolei zapewni Ci większy ruch.
Ahrefs
To następne, bardziej zaawansowane narzędzie, wyposażone w szeroką paletę funkcji – w szczególności pokochają je osoby profesjonalnie zajmujące się SEO. Spore znaczenie ma to, że jest ono stosunkowo miłe dla oczu, dzięki czemu praca z nim – dla wielu osób – okaże się czystą przyjemnością. Oprócz list słów kluczowych pokazuje ono również różnego rodzaju wykresy, a także – jeśli zechcesz – wyszukiwania na osobnych platformach, typu Amazon, Bing czy nawet i YouTube.