Frazy kluczowe odgrywają bardzo ważne zadanie w pozycjonowaniu, czyli szeroko pojmowanym marketingu internetowym. To właśnie dzięki odpowiednim słowom jesteś w stanie znaleźć produkty czy usługi, które spełniają Twoje oczekiwania - to może być jedno słowo albo ciąg słów.

Po wpisaniu określonej treści w wyszukiwarce roboty dopasowują do nich najbardziej trafione wyniki. Ty w nie klikasz, trafiasz na konkretną stronę, szukasz tego, co jest potrzebne i masz zaspokojone potrzeby. Jeśli oferta budzi zainteresowanie, na stronie prowadzony jest blog czy poradnik to chętnie zostajesz na dłużej, prawda? Tak działa Internet, w którym można zarobić bardzo dobre pieniądze i osiągnąć sukces, a to wszystko między innymi dzięki używaniu odpowiednich haseł.

 

Frazy kluczowe dzielą się na:

  • brandowe – składają się z nazwy firmy albo marki – takie działanie przynosi doskonałe efekty, kiedy nazwa jest unikalna, gdyż przekłada się to na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce,
  • ogólne – najczęściej składają się z 1 albo 2 słów i są używane przede wszystkim przez użytkowników mających określone potrzeby ("farby dla dzieci", "czerwone spodnie", itd.),
  • long tail – rozbudowane frazy kluczowe, które dokładnie opisują szukaną usługę albo konkretny produkt. Takie rozwiązanie zawęża pole wyszukiwań i sprawia, że użytkownik ma większą szansę znaleźć to, czego w danym momencie potrzebuje (na przykład "szerokie czerwone spodnie damskie" albo "zmywalne farby dla dzieci"),
  • branżowe – wybierane hasła są ściśle związane z konkretną branżą (gastronomią, handlem, modą), a używanie przyczynia się do znalezienia stron czy blogów pasujących do interesującej branży.

W używanych hasłach mogą znaleźć się także dane osobowe, czyli imię, nazwisko czy lokalizacja, która bardzo zawęża pole poszukiwań, co jest szczególnie ważne w przypadku świadczenia usług (przykład frazy: "usługi fryzjerskie Warszawa"). Wykorzystanie nazwy miejscowości sprawia, że klienci z Warszawy nie będą kierowani do fryzjerów z Krakowa, tylko trafią na właściwe oferty.

 

Jak dobrać frazę kluczową?

Wybór treści odgrywa bardzo ważną rolę, dlatego uwzględnij wszystkie ważne elementy i czynniki. Zwróć uwagę na poniższe kwestie:

  1. jaką branżę mają reprezentować,
  2. jaki jest zakres świadczonych usług czy sprzedawanych produktów,
  3. na jakich klientów nastawiony jest asortyment,
  4. jaki ma być zasięg Twoich działań,
  5. w jakim obszarze pracujesz.

Listę narzędzi do wyszukiwania słów znajdziesz w poprzednim wpisie. Po wpisaniu interesującego hasła, w dolnej części strony pojawiają się podobne, najczęściej wyszukiwane frazy, co ułatwi odnalezienie właściwych słów kluczowych, które pozwolą potencjalnym klientom znaleźć drogę do Twojej witryny. Dodatkowym uproszczeniem są podpowiedzi pojawiające się automatycznie w wyszukiwarce.

 

O czym pamiętać

Pamiętaj, że krótkie hasła od dawna nie przynoszą dobrych efektów! Wiąże się to z ogromną ilością wyszukiwań, szczególnie w branżach, gdzie panuje spora konkurencja.

 

Jak to wygląda w praktyce?

Na przykład wpisując w wyszukiwarce „fryzjer”, pojawi się kilka milionów wyników, a jeżeli użyjesz „fryzjer damski Warszawa”, wynik zmniejszy się do kilkudziesięciu tysięcy.

Strona używa plików cookies do poprawnego działania. Możesz zdecydować, czy zezwalasz na cookies. Polityka prywatności