Wiele firm boryka się z problemem wysokiej konkurencji i niskich zysków. Jeśli chcesz poprawić konwersję na stronie internetowej, gwarantujemy skuteczność poniższych kroków! Zaoszczędzisz pieniądze na kampaniach reklamowych i wykorzystasz ruch w witrynie do maksimum. Zobacz, jak łatwo możesz zwiększyć konwersję strony internetowej i zarabiać więcej.

 

1. Unikalna propozycja sprzedaży - czym się wyróżniasz?

Biznes i wysoka konwersja na stronie zaczynają się od klienta. Podstawowa rzecz, od której musisz zacząć (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) to odpowiedź na pytania: „kim jest mój klient, czego potrzebuje, w jakim jest wieku” itp. Im lepiej go znasz, tym dokładniej będziesz wiedział, co mu zaproponować. Twoim celem będzie pozyskanie takiego kupującego. Wielu przedsiębiorców uważa, że najważniejszym elementem witryny jest piękna grafika. To tylko część prawdy, bo równie ważna jest:

Gwarancja zwiększy Twoją konwersję
Gwarancja może stanowić Unikalną Propozycję Sprzedaży dla auto komisu /Automobile Nowak

Unikalna Propozycja Sprzedaży

– konkretne powody przekonujące, że Twoja oferta lub sposób obsługi klienta wyróżniają się, więc są lepsze w porównaniu z konkurencją. Możesz to poprzeć najwyższą jakością usług/ produktów, innowacyjnością oferty, dużym know-how, sposobem obsługi klienta lub innymi wyjątkowymi cechami, które posiada Twoja firma.

Gdy już przemyślałeś Unikalną Propozycją Sprzedaży dla swojej firmy, następną rzeczą, którą powinieneś zrobić jest opowiedzenie o niej swoim potencjalnym klientom. Zaplanuj tworzenie internetowej strony, która jasno pokaże, że masz coś wyjątkowego dla swojego klienta. 

 

2. Skuś trafnym i przekonującym nagłówkiem

Nagłówek strony - podstawa skutecznej oferty
Ciekawy, krótki i wymowny nagłówek od Apple

Nagłówek jest najważniejszym elementem każdej witryny internetowej, który istotnie poprawia konwersję. To pierwsza rzecz, którą widzi Twój Klient, a następnie decyduje, czy czytać dalej, czy kliknąć przycisk „wstecz” i odwiedzić witrynę konkurencji. Coraz więcej firm testuje swoje nagłówki (testy A/B) i wybiera ten najbardziej skuteczny.

Nagłówek powinien odpowiadać na dwa kluczowe pytania, które nurtują potencjalnego klienta:

  1. Czy ta witryna jest dla mnie?
  2. Czy powinienem czytać dalej, by dowiedzieć się więcej?
  3. Jaka korzyść na mnie czeka?

 

Dlatego nagłówek powinien być maksymalnie dopasowany do potencjalnych klientów i na tyle przekonujący, aby zachęcał do dalszego czytania. Grafika obok nagłówka lub ruchomy slider, pomogą odbiorcy błyskawicznie odpowiedzieć na pierwsze pytanie. Ciekawa, wzbudzająca emocje treść nagłówka zaciekawi i wciągnie odbiorców w głąb Twojej strony.

 

Skłoniłem Cię do głębszego przemyślenia własnej oferty?
To dobrze, przejdźmy dalej.

 

3. Copywriting = konwersja na stronie

Copywriting polega na pisaniu perswazyjnej treści m.in. na strony internetowe. Wcale nie chodzi o pisanie tego, co ślina na język przyniesie i lekkie pióro. Skuteczny tekst powstaje dzięki znajomości grupy docelowej klientów (wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkania, potrzeby itp.), dopasowaniu oferty, godzinom spędzonym nad nagłówkiem i treściami, a nawet pomysłom rodzącym się w toalecie. Specjaliści firmy Resultica pomogą stworzyć skuteczne opisy produktów.

 

4. Daj coś bezpłatnie, a wyciągniesz zyski

Daj wartość i popraw konwersję
Wyskakujące okno „exit intent popup” z ofertą bezpłatnego testu /seobility.net

Wszystko albo nic? Jeśli sprzedajesz oprogramowanie, produkt lub usługę bez możliwości miękkiej sprzedaży - tracisz konwersję na stronie. Czy możesz dać klientom bezpłatny okres próbny? Darmowy miesiąc usługi? Czy odwiedzający mogą założyć darmowe konto, bezpłatnie pobrać oprogramowanie i aktywować je później lub przetestować wersję demonstracyjną?

Często użytkownicy nie zechcą od razu zobowiązać się do zakupu Twojego produktu. Istnieje grupa Internautów, która nieufnie podchodzi do ofert firm on-line np. z powodu obaw o oszustwo. Dlatego najpierw powinieneś zachęcić do miękkiego zakupu, który wymaga znacznie mniejszego zaangażowania z ich strony. Zaproponuj na początek bezpłatną próbkę lub bardzo tani produkt/usługę, z pomocą których zbudujesz relację z klientem i zwiększysz zaufanie do Twojej firmy. Te drobne kroki to już połowa sukcesu – otworzyłeś furtkę do sprzedaży produktu droższego niż poprzedni.

 

5. Jakościowe zdjęcia - klient kupuje oczami

  • Dowód 1: Gustowny, ruchomy foto-baner pod logo potrafi upiększyć wygląd niejednej szpetnej witryny.
  • Dowód 2: Dobre zdjęcie wystarczy, aby sprzedać na aukcji produkt praktycznie bez opisu.

Te jaskrawe przykłady pokazują, że powinieneś zadbać o profesjonalne zdjęcia dla zwiększenia konwersji na stronie. Jedną z przyczyn, które odciągną potencjalnych klientów od zakupu Twojego produktu/usługi, jest brak zdjęć. Klienci nie muszą widzieć produktu osobiście, ale powinieneś dać im podgląd oferty dzięki wysokiej jakości zdjęciom. Znajdź profesjonalnego fotografa, który wykona zdjęcia wysokiej jakości. Upewnij się, że Twoje obrazy są trafne, wysokiej jakości i przemawiają do odbiorców. Jeśli nie posiadasz profesjonalnych zdjęć, możesz bezpłatnie użyć obrazów na licencji wolnego użytkowania CC0 np. z Unsplash

Jakie zdjęcia dodać:

  • Warto zrobić zdjęcia produktu pod różnymi kątami, a nawet stworzyć osobną galerię zdjęć z wyskakującym oknem powiększającym.
  • Spróbuj zrobić zdjęcia przedstawiające Twój produkt z ludźmi, którzy z niego korzystają lub wchodzą z nim w interakcję, co pozwoli nabywcom lepiej obejrzeć jego wygląd oraz zrozumieć skalę.
  • Jeśli prowadzisz hotel, wirtualny spacer 360° po obiekcie uwiarygodni, zaprezentuje i przyciągnie do niego gości.
  • Jeśli zajmujesz się usługami remontowymi, pokaż na swojej stronie zdjęcia przed/po realizacji.
  • Firmy zajmujące się architekturą krajobrazu powinny umieścić jakościowe zdjęcia - portfolio projektów. 
  • Gabinet dentystyczny powinien umieścić jakościowe zdjęcia uśmiechniętych ludzi.

 

6. Popraw design strony internetowej

Przykład skutecznej witryny www
Dietetyk Oliwka – przykład estetycznego designu

Dobry projekt graficzny to znacznie więcej niż tylko ładny wygląd. Celem projektu wizualnego jest graficzne przekazanie oferty i idei firmy tak jasno i łatwo do zrozumienia, jak to tylko możliwe. Już w pierwszej sekundzie, odwiedzający jest w stanie powiedzieć, czy strona mu się podoba, czy nie.

Jeśli elementy Twojej witryny internetowej zostaną dobrze zaprojektowane i zadziałają w maksymalnym stopniu, będą w stanie skutecznie komunikować się z potencjalnym klientem i zwiększyć wskaźnik konwersji na stronie. Odbiorca powinien być przekonany, że rozumiesz i potrafisz zaspokoić jego potrzeby.

Wygląd witryny decyduje również o ilości odwiedzin witryny (powracający użytkownicy) i jej postrzeganiu. Układ elementów, nawigację, treść i kolory należy ubrać w ciekawy i atrakcyjny design. Dobrze zaprojektowana witryna jest przejrzysta i czytelna, nawet jeśli zawiera sporo treści.

Zwróć uwagę:

  • Witryna internetowa jest dla przeciętnego człowieka, takiego jak Ty i ja.
  • Strona powinna podobać się większości użytkowników – klientów.
  • Celem witryny jest skuteczna sprzedaż, a nie zaspokojenie wszystkich zachcianek graficznych prezesa (jeśli są niesłuszne).
  • Upewnij się, że twoja czcionka jest czytelna i kontrastuje z tłem. Błędem jest np. jasno szara, niewyraźna czcionka na białym tle.
  • Upewnij się, że wszystkie elementy są od siebie oddzielone wystarczająco dużą ilością przestrzeni. To istotne zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. 
  • Zadbaj o właściwą kolorystykę witryny - kolory warunkują odczucia klienta.

 

7. Włącz czat pomocy na żywo

Czat to świetna funkcja, która pomoże klientom szybko skontaktować się z Twoją firmą, podczas przeglądania witryny firmowej. Możesz dodać wyskakujące okienko czatu w prawym dolnym rogu ekranu lub w miejscu, w którym nie będzie ono odwracać uwagi od treści, jednocześnie pozostając widoczne dla klientów. Informacja, że ktoś z Twojej firmy jest gotowy odpowiedzieć na pytania klienta, zwiększy zaufanie odbiorców do Twojej firmy i poprawi konwersję na stronie. To utwierdzi klienta w przekonaniu, że jesteś łatwo osiągalny, nie znikniesz po odebraniu pieniędzy i w razie jakichkolwiek pytań można się z Tobą skontaktować.

 

8. Dopracuj podstronę „kontakt”

Zakładka kontaktowa wpływa na konwersję
Zaufałbyś takiemu sklepowi internetowemu? /przyprawka.pl

Celem podstrony „kontakt” jest poinformowanie klienta o danych teleadresowych firmy, wzbudzenie zaufania i skłonienie do podjęcia akcji – skontaktowania się z firmą. W tym celu warto zwiększyć ilość form komunikacji, dodać mapę dojazdu, formularz zapytania, sylwetkę minimum jednego pracownika (zdjęcie, funkcja w firmie itp.). Klient po drugiej stronie ekranu chce być pewnym, że ma do czynienia z normalnymi ludźmi. Nawet jeśli kierujesz ofertę do dużych korporacji, wszędzie decyzje podejmują ludzie. Śmiało umieszczaj wszystkie powyższe informacje, gdyż te rzeczy wyraźnie zwiększają konwersję strony WWW.

 

9. Uprość składanie zamówienia

Udało się - konwersję masz w kieszeni! Przekonałeś klienta do wybrania Twojego produktu lub usługi spośród szerokiej oferty konkurencji. Konsument chce tylko ustalić dokładne warunki oferty oraz obsługi zamówienia, zamówić i zapłacić. Trzeba stworzyć ku temu idealne możliwości. Oprócz rozmowy telefonicznej, część klientów będzie wolała skorzystać z formularza wyceny i formularza zamówienia. Zapewnij klientowi dogodne dla niego narzędzia np. stwórz banalnie prosty formularz zamówienia i wyceny.

Jednym z powodów, dla których ludzie opuszczają sklepy internetowe, jest długi i żmudny proces zamówienia, co skutkuje wysokim współczynnikiem porzuconych koszyków. Dlatego powinieneś uczynić proces realizacji transakcji tak prostym, jak to tylko możliwe. Upewnij się, że podstrona „realizacja zamówienia” jest prosta i czytelna. Nie wymagaj od klientów rejestracji konta, ale zamiast tego pozwól im korzystać z istniejących kont, takich jak konta w mediach społecznościowych, a nawet pozwól im złożyć zamówienie bez rejestracji.

Wyjaśnij klientom każdą czynność (samouczek), jakie informacje muszą wprowadzić, wyjaśnij różne metody wysyłki. Przekieruj ich na stronę potwierdzenia zakupu, aby poinformować, że zakup został zakończony lub podziękuj za wysłanie formularza kontaktu.

 

10. Nagraj filmik YouTube

Multimedia skutecznie przekonują klientów
Film o firmie montującej gaz w pojazdach /https://www.youtube.com/watch?v=YM1bSzoAl6c

Człowiek po drugiej stronie ekranu na samym początku nie zna Ciebie ani Twojej firmy. Choćbyś miał najlepszą ofertę i miał najlepsze warunki współpracy - klient o tym nie wie. Możesz jednak wykorzystać potencjał technologii wideo i w ciągu 5 minut wyjaśnić, dlaczego warto zaufać właśnie Tobie. Filmik możesz umieścić na przykład na stronie głównej (wstęp do oferty), na podstronie „oferta”, na podstronie „o firmie” itp.

Największe zalety:

  • Szybsze przedstawienie oferty i historii.
  • Możliwość wzbudzenia większych emocji dźwiękiem i obrazem, co zwiększy konwersję na stronie.
  • Większy wzrost zaufania.
  • Zapadnięcie w pamięć odbiorcy.

 

11. Uzbrój ofertę w promocje, rabaty, gratisy, bestsellery

Bestsellery
„bestseller”, „popularne” – oznaczenia zwiększające konwersję na stronie /infakt.pl

Wszyscy uwielbiamy łapać różnego rodzaju zniżki oraz okazje podczas zakupu produktów i usług. Umieszczenie promocji w widocznym miejscu zachęci klientów do zakupu, a oferta Twojej firmy zyska miano jeszcze bardziej atrakcyjnej. Doskonale rozumiem, że już w tym momencie możesz oferować przystępną politykę cenową lub „nie masz z czego schodzić”. Jednak czasem nawet drobna zniżka czy upominek sprawi, że klient wybierze właśnie Twoją ofertę, zamiast konkurencji. Witryna internetowa z ofertą promocyjną wygląda znacznie atrakcyjniej, przyciąga wzrok i jest lepiej zapamiętywana.

Poinformowanie klienta o najbardziej popularnych produktach/usługach w Twojej ofercie jest korzystną rzeczą. Zwiększa to skłonność klienta do wypróbowania Twojej oferty, a ponadto w delikatny sposób mówi o tym, że oferta firmy jest popularna, więc warto skorzystać. W końcu inni ludzie już to zrobili.

 

12. Wykorzystaj Cross-selling, up-selling

Upselling - co to jest? To technika generowania wyższych przychodów ze sprzedaży, w której zachęcamy klienta do zakupu droższych produktów/usług, lecz w wyższym standardzie, ulepszonych o większą ilością funkcji, lub posiadających dodatki dla tego samego produktu/usługi.

Przykłady:

  • Witryna internetowa zachęcająca do zakupu wersji premium produktu.
  • Kilka sztuk identycznego towaru w niższej cenie jednostkowej niż przy zakupie jednej sztuki.
  • Zwiększenie ceny przy zapewnieniu dłuższej gwarancji.
  • Sklep internetowy oferujący większą pamięć RAM do laptopa.

 

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) - Co to jest? To technika sprzedaży polegająca na sprzedaży dodatkowych produktów/usług (zwłaszcza komplementarnych - uzupełniających) aktualnemu klientowi. Celem sprzedaży krzyżowej może być zwiększenie ilości konwersji na stronie, dochodu uzyskanego od pojedynczego klienta lub ochrona relacji z klientami.

Przykłady:

  • Proponowanie pasty lub szczotki do butów w internetowym sklepie z obuwiem.
  • Oferowanie usługi wniesienia i montażu do zakupionej w e-sklepie lodówki.
  • Proponowanie kawy do paliwa na stacji benzynowej.

 

Zastanów się jak zastosować reguły cross-selling / up-selling i zastosuj je w witrynie swojej firmy.

 

13. Pokaż dowód społeczny

Zaufanie i bezpieczeństwo to kolejne istotne rzeczy, które Twoja witryna powinna prezentować. Ma to na celu pokazanie odwiedzającym, że potrafisz dotrzymać swoich obietnic oraz posiadasz niezbędne kwalifikacje i umiejętności. Certyfikaty dają klientowi kolejną gwarancję, zaświadczając o powadze i rzetelności firmy. Istnieje wiele certyfikatów i odznak dostępnych dla stron, sklepów i przedsiębiorców. Znany certyfikat branżowy, czy po prostu często spotykane logo innej marki na Twojej witrynie uwiarygodni również Ciebie i poprawi konwersję na stronie. To może wydawać się banalne, ale naprawdę działa!

Jak wzbudzić zaufanie:

  • Referencje od klientów.
  • Odznaki zaufania i bezpieczeństwa np. „Rzetelna firma”, „Słucham Swoich Klientów” (Opineo) itp.
  • Certyfikaty ze szkoleń.
  • Wyróżnienia dla przedsiębiorstw np. „Gazele Biznesu”.

 

14. Pokaż ruch w firmie

Booking.com potrafi kusić klientów
Sprytne komunikaty dla poprawy konwersji na stronie Booking.com

Dobrze znaną w handlu bezpośrednim metodą na zdobycie klienta jest pokazanie przyszłemu klientowi ruchu w interesie czy nawet sztucznego tłumu. W środowisku wirtualnym ta metoda jest wykorzystywana przez dużych graczy np. Booking.com. Jeśli masz się czym pochwalić, warto umieścić na stronie mały licznik osób przeglądających ofertę produktu/usługi na żywo, ilości komentarzy do wpisów na blogu, ilości zadanych przez klientów pytań w FAQ, ilość zrealizowanych zamówień danej jednostce czasowej, ilość godzin spędzonych w pracy dla klientów lub uciekające okazje – oferty, które szybko się wyprzedają.

Jednemu z naszych klientów zainstalowaliśmy kiedyś licznik kilometrów na górze sklepu internetowego. Pokazywał dystans, jaki przejechali kierowcy na zakupionych u tej firmy oponach. Było to niezwykle istotne, gdyż firma oferuje opony regenerowane (używane).

 

15. Wezwij do działania (Call To Action)

Call to action
Kreatywna i skuteczna forma CTA /egp.pl

Ludzie przeglądający oferty sprzedażowe zachowują się czasem jak małe dzieci. Teoretycznie są zdecydowani na zakup, ale potrafią błądzić bez wykonania żadnej akcji.

Call To Action - Co to jest? To najlepszy przyjaciel konwersji na stronie - każdy element, który ma zadanie zachęcić do natychmiastowej akcji: sprzedaży, kontaktu telefonicznego, zapisu do newslettera itp. W języku potocznym odnosi się do użycia słów, zwrotów i komunikatów nawołujących do pożądanego działania. Stosowany w sprzedaży i reklamie. Wezwania do działania są niezbędnym elementem witryny, ponieważ zwiększają współczynniki klikalności i konwersji strony. Pomagają także w poruszaniu się po stronie. Nawet jeśli Twoja witryna WWW zawiera wszystkie elementy skutecznej oferty:

  • Unikalna propozycja sprzedaży,
  • Trafny i przekonujący nagłówek,
  • Kusząca oferta i cena,
  • Dowód społeczny, to..

bez CTA będziesz tracić część sprzedaży z powodu naturalnej, ludzkiej prokrastynacji. Bez względu na to, jak niesamowita wydaje się Twoja oferta, niektórzy potencjalni klienci po prostu nie dokonają zakupu, ponieważ myślą, że: "zrobią to jutro… w wolnej chwili…" itd.

  • Głównym celem CTA jest zwiększenie ruchu i konwersji na stronie; może to być wypełnienie danych kontaktowych lub nawet zakup produktu.
  • Zadbaj o design i treść przycisków Call To Action, np. KUP TERAZ”,  „ZADZWOŃ”,  „DODAJ DO KOSZYKA”.

 

Czas!

Aby zwalczyć zwlekanie i zwiększyć współczynniki konwersji strony, daj klientowi termin/czas na złożenie oferty. Nie zawsze musi to oznaczać konkretną datę. Oto kilka przykładów terminów:

  • „Oferta ważna tylko dzisiaj”
  • „Oferta wygasa w najbliższą niedzielę”
  • „Oferta dostępna tylko dla pierwszych 15 klientów”
  • „Pierwszych 20 osób otrzyma gratis”
  • „Ta oferta już nigdy nie będzie dostępna”

Zastanów się, gdzie najlepiej umieścić elementy wezwania do działania. Możesz użyć tzw. mapy kliknięć, pokazującej miejsca na których skupiają się użytkownicy odwiedzający Twoją witrynę.

 

UWAGA - BONUS!  

 

16. Zbuduj więź z potencjalnym klientem

Na koniec - musisz pamiętać, że w w wielu przypadkach dopiero po kilkukrotnym spotkaniu konsumenta z Twoją marką, ten stanie się kupującym. Większość osób, które odwiedzają Twoją stronę, zamknie ją z różnych powodów i zapomni o firmie. To niestety normalne zachowanie. Na szczęście możesz zminimalizować zjawisko braku konwersji na stronie poprzez długotrwałe budowanie więzi z klientem. Tym sposobem uzyskujesz efekt nie tylko wtedy, kiedy otwarcie witryny od razu kończy się sprzedażą.

Newsletter w firmie
Klienci lubią zniżki, a sklepy uwielbiają e-mail marketing /Answear.com

Jak to zrobić:

  • Najprostszym pomysłem na to jest regularne aktualizowanie profili społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram itp.) i bycie blisko swojej grupy docelowej. Planuj posty z wyprzedzeniem, wykorzystuj święta, zabawne memy oraz wartościową wiedzę.
  • Opublikuj wartościową subskrypcję tematyczną (bezpłatny kurs, raport, studium przypadku, checklistę) - daj bezpłatną wartość i zyskaj serca klientów!
  • Umieść link do subskrypcji w stopce strony, menu głównym, okienku exit intent popup, w stopce mailowej, na końcu każdego filmu YouTube itp.
  • Zaproponuj drobny rabat cenowy w zamian za zapisanie się do newslettera.

 

To było 16 z 32 porad Raportu Piekielnie skuteczna strona www”, które ze 100% pewnością zwiększą konwersję na Twojej stronie. Jeśli chcesz, możesz skorzystać z bezpłatnego audytu, w trakcie którego przeanalizujemy witrynę firmy i z przyjemnością dokonamy całościowej optymalizacji sprzedażowej.

Strona używa plików cookies do poprawnego działania. Możesz zdecydować, czy zezwalasz na cookies. Polityka prywatności